Fri Frakt

  60 Dagars Returpolicy

 
   

FAQ

Vad händer med min information? Hur säker är min information?

Vi tar vår hemsidas säkerhet på allvar. Därför behandlar vi personlig information strikt konfidentiellt. Din personliga information används endast för implementation av våra kontraktsskyldigheter. För extra säkerhet, sparar inte Glamira kreditkortsnummer i vår databas. Så snart en transaktion är genomförd, har inte någon tillgång till ditt kortnummer. För mer information, vänligen läs vår Sekretesspolicy.

Kan jag ändra min order efter att jag har skickat den?

Ja, beställningen kan ändras efter att du skickat den men bara över telefon, och via vår kundtjänsts hjälplinje – helst så fort som möjligt.

Kommer varje produkt med en garanti?

Alla Glamira märkesprodukter har en tillverkargaranti. Självklart, har alla våra produkter ett juridiskt bindande.

Hur söker jag efter en särskild produkt?

Du kan söka efter särskilda produkter genom att använda sökrutan i den övre sektionen, till exempel genom att ange artikelnumret.

Om du inte önskar söka efter ett speciellt ord, produktnamn, produktnummer och så vidare, men efter en speciell form eller färg, kan du söka genom att använda filtret på vänster sida av sökresultatsidan.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag ett nytt?

Klicka under menyalternativet “Logga in” på länken “Glömt ditt lösenord”, ange din email-adress så kommer du få en ny e-post med en länk för att ställa om ditt lösenord omedelbart.

Jag har köpt en ring men storleken passar inte, vad gör jag?

Alla våra produkter kan returneras inom 60 dagar under förutsättning att villkoren för retur uppfylls. Du har möjligheten att ändra storlek på dina ringar gratis och du kan skicka tillbaka ringarna för oss så att vi kan returnera pengar eller kreditera ditt Glamira kontot med motsvarande belopp. Observera att detta inte gäller för ringar med gravyr.

Vilka betalningsalternativ har jag?

Klicka här mer information om betalningsalternativ.

Min betalning via PayPal misslyckades. Vad gör jag nu?

Om du inte fick en bekräftelse för betalningen från PayPal, tveka inte att kontakta vår Kundservice team på e-mail service@glamira.se. Vi vill gärna hjälpa dig.

Jag har en kupong, vad händer härnäst?

Välj en produkt och lägg den i kundvagnen. Innan du skickar din beställning, på betalsidan, kan du lösa in din kupong genom att fylla i din kod i sektionen “Rabatt Kod” på vänstra sidan. Kom ihåg att du endast kan lösa in en kupong per inköp.

Tas mina kreditkortsuppgifter bort efter att beställningen har gjorts?

Vi lagrar inte dina kreditkortsuppgifter eller adressen.

Läggs moms till Online?

Alla priser online visas inklusive moms.

Hur lång tid tar det att processa min beställning?

Hur lång tid det tar att processa en beställning beror på hur din information passerar genom vårt system. När en kund placerar en Kredit/Debet kort beställning, kontrolleras kort informationen noggrant för max säkerhet och för att förebygga eventuell kreditkorts bedrägeri. Din bank kan kräva säkerhetskontroll för att validera ditt inköp. Om all information är korrekt och verifierad, kommer din beställning att processas-om produkterna finns på lager-eller ska produceras. Vi kommer då att processa din beställning och skicka den så snart som möjligt.

Hur kan jag annullera min beställning?

Om din beställning kan annulleras eller inte beror på många faktorer. Om du vill annullera en beställning, vänligen skicka en e-post till service@glamira.se. Det är viktigt att du har ditt referensnummer redo så att vi kan spåra och besvara din förfrågan så snabbt som möjligt. Vår Kundtjänst team är glada att besvara din förfrågan och ge dig mer information om annullering. Kom ihåg att det kan vara möjligt att annullera en beställning så länge den inte har producerats ännu.

Måste jag ha registrerat mig för att beställa online?

För att registrera en beställning i vår online shop, kan du använda ditt kundkonto eller fortsätta som gäst. Att registrera ett kundkonto i vår online shop kommer att ge dig framtida fördelar dock. Till exempel, med ett kundkonto kan du se och ändra din information när helst du behöver och kontrollera statusen på din beställning.

Kan du leverera min order till ett annat land?

Varje GLAMIRA-butik är landsspecifik och leverans till ett annat land är inte möjligt.

Vilka frakt metoder finns tillgängliga?

Klicka här för mer information om Frakt.

Hur lång tid tar det innan min beställning kommer fram?

Du kan hitta leveranstid för produkterna i din individuella produktinformation. Du kommer att få en frakt bekräftelse e-post med en tracknings länk den dag din beställning skickas från Glamiras lager, det betyder att beställningen borde nå dig inom ungefär 5 -7 vardagar efter det. Vänligen observera att din beställning inte kommer att produceras förrän vi har mottagit din betalning. För mer information vänligen se våra “betalmetoder”.

Hur kan jag följa upp trackningen av mitt paket?

Du kan följa trackningen och statusen på din beställning genom DHL nätverket genom att fylla i DHL trackningsnummer som du får med frakt bekräftelsen per e-post.

Jag har inte fått min beställning, vad gör jag?

Vänligen spåra beställningen med hjälp av DHL tracknings service, för att vart paketet är just nu. Om ingen ny status visas inom fyra dagar, kontakta oss på vår e-post service@glamira.se. Om detta inträffar kommer vi att kontakta DHL för att se var din beställning befinner sig och/eller om den har förlorats under transporten. Om du inte fick någon e-post med DHL tracknings nummer, kontakta vår Kundtjänst team så snart som möjligt.

Vad kostar frakten för min beställning?

Hitta mer information om våra frakt kostnader genom att klicka här

Hur registrera jag mig hos Glamira.se?

Klicka “Login” längst upp på sidan. Du kommer automatiskt att föras över till sidan för “Login eller Registrering”, där du kan se registreringsformuläret. När du har fyllt i alla obligatoriska fält, kommer du få en bekräftelse e-post. Nu kan du logga in på ditt kundkonto och komplettera information som fattas.
Funktionen adressbok ger dig ett val att lägga till olika adresser, vilket kan vara viktigt om leveransadressen inte är samma som faktureringsadressen. Kom ihåg att du också har chansen för registrering under själva beställningsprocessen.

Hur ändrar jag min personliga information?

För att uppdatera din sparade information, måste du logga in på ditt kundkonto genom att använda din e-post adress. Du kan ändra din personliga information genom att klicka på länken "Ändra Konto Information".

Hur säker är min information?

Vi försäkrar dig om att din information kommer att behandlas konfidentiellt och med kryptering SSL (Secure-Socket-Layer) secure server software. Den krypterade informationen för den beställning, ditt namn, adress, kreditkort eller bank detaljer kan inte avläsas av tredje part.

Hur prenumererar jag på nyhetsbrev?

För att registrera dig för vårt nyhetsbrev, vänligen fyll i din e-post adress i den nedre delen av sidan och klicka “Prenumerera”. Du kommer då få en e-post bekräftelse. Kontrollera så att bekräftelsen inte hamnar i skräp, på grund av nivån på ditt spamfilter. Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev, kommer du få alla senaste nyheter om våra senaste produkter, specialerbjudanden direkt till din inkorg.

Hur avsäger jag mig prenumerationen på nyhetsbrevet?

Du kan justera dina nyhetsbrevs preferenser i dina konto inställningar eller avsäga prenumeration genom att klicka på länken för detta ändamål som finns i nedre delen av nyhetsbrevet.

Hur kan jag försäkra att jag får rätt ring storlek?

Det finns en mängd olika sätt att mäta din ringstorlek på ett korrekt sätt. För att vara säker på att din ring passar perfekt, beställ vårt gratis ringmått.

Du kan mäta din ringstorlek exakt genom att använda ett skjutmått också om du har ett i din verktygslåda. Bara mät den interna diametern av ring med skjutmåttet och läs av vårt ringmåtts schema för att få korrekt ring storlek.

Om du redan vet din ringstorlek men inte vet hur du konverterar denna, ta en titt på vårt ringmåtts schema. Det är också viktigt att uppmärksamma att schemat visar den faktiska omkretsen av ringen. Du kan hitta mer information i vår ringstorleksguide.

Hur kan jag beställa ett ringmått?

Du kan beställa det gratis genom att skicka en e-post som inkluderar ditt namn och din adress till ringsizer@glamira.se med rubriken "Beställa ett ringmått", eller kan du fylla i formuläret på sidan för den utvalda produkten. När du klickar på “Hitta Din Storlek” länken som finns i Ring Storlek sektionen, kommer ett nytt fönster att öppnas med en länk, sen kan du fylla in formuläret så att vi kan skicka dig en av våra gratis ringmått så snart som möjligt.

Vad gör jag om jag inte får mitt ringmått?

Om ett ringmått skickas till dig och inte kommer fram inom 7 dagar, vänligen kontakta vårt Kundtjänst team per e-post. Det kan hända ibland, att det kan komma bort under postgången. Om detta händer, kompenserar vi dig genom att skicka ett nytt ringmått genast.

Vad gör jag om mitt smycke går sönder?

Du kan returnera produkten så reparerar vi ditt smycke åt dig. Innan du skickar tillbaka din produkt, vänligen läs vår “Retur Policy” genom att klicka här

Hur tar jag hand om mitt smycke?

Rengör ditt smycke med en ren, fuktig duk eller mikrofiber rengöringsduk. Torka silver smycken mycket noggrant innan du lagrar dem för att förhindra fläckar. För silver smycken, använd en silver polish duk för generell rengöring. När ditt smycke är rengjort, förvara det i din smyckeslåda med individuella smycken separerade med en mjuk duk eller smyckespåse. Detta bidrar till att du undviker att ett smycke skrapas eller repas av andra smycken. I allmänhet, undvik kontakt längre tid med vatten såsom att duscha eller simma med dina smycken på. Utsätt inte smycken för rengöringsmedel eller andra kemiska medel som kroppslotion, hårspray, solkräm, eller oljor av något slag. Vi rekommenderar inte heller rengöring med extrem värme, varmt vatten, ånga eller ultrasonic.

Vad gör jag om mina beställda produkter inte motsvarar mina förväntningar?

Klicka här för detaljerad information om returer.

Om jag köper en present online, och den inte passar eller personen som fick den inte tycker om den, kan jag returnera den då?

Om du är osäker på inköpet, kan du returnera produkten inom 60 dagar. Klicka här för mer information om returer.

Vilka reparationer kan inte täckas av garantin?

Enligt vår produktion policy, kan storleksändring beroende på modell och legering, gravyr och andra reparationer för produkten (/erna) som du har beställt kan göras mot avgift eller gratis beroende på resultatet av en detaljerad utredning som utförs när din begäran har genomförts.
För mer information, vänligen klicka på länken https://www.glamira.se/return-policy

Reparation som inte täcks av garantin är storleksändring, gravyr eller annan reparation, som finns med i listan nedan:

  • Storleksändring kan inte göras för svart och vit rostfria stål produkter,
  • Raderande av gravyr för svart och vit rostfria stål produkter är inte möjlig,
  • Titan produkter kan inte ändras i storlek,
  • Raderande av gravyr för titan produkter är inte möjlig.

Du måste skicka produkten (/erna) utan något extra föremål för reparation. Det är dock kundens ansvar, om något händer med produkten under frakten. Föremål som certifikat och present ask kommer inte att skickas tillbaka till dig efter reparationen. Om du har begärt en present ask, kommer du att få betala frakten förbestämd av vårt företag, informationen kan fås av vår Kundtjänst.

VIKTIGT: Reperations och storleksändringprocessen kan ta längre tid än det angivna tiden på grund av många Röda dagar och Semester i December. Var snäll och ta hänsyn till detta med dina önskemål.