Laddar...

RETURPOLICY OCH GARANTI

Vi på GLAMIRA strävar efter 100% kundnöjdhet vid leverans av våra högkvalitativa produkter. Om du av någon anledning är missnöjd med ditt köp, kan du returnera din produkt med gravyr eller utan gravyr i original skick inom 60 dagar från leverans av din beställning, under förutsättning att din produkt uppfyller våra villkor.

Återbetalning av graverade produkter är endast tillgängligt för produkter köpta från och med den 21 augusti 2020. Var god och hänvisa till vår Returpolicy (Returer) här nedan för mer detaljer.

Vänligen läs denna sidan väldig noga innan du returnerar ditt föremål.

GARANTI

GLAMIRA smycken tillverkas på kvalitetsmaterial med stor omsorg, och just därför står vi fast vid vår generösa retur- och garantipolicy.

Alla GLAMIRA produkter har gratis Livstids garanti från tillverkaren. Vid eventuella tillverkningsfel kommer GLAMIRA gärna att reparera ditt föremål kostnadsfritt så länge som ditt föremål uppfyller villkoren för livstidsgarantin.

Alla reparationsförfrågningar är föremål för inspektion av vårt kvalitetssäkringsteam innan begäran behandlas. Skulle vårt kvalitetssäkringsteam fastställa att ett tillverkningsfel inte har orsakat skadan kommer vi att informera dig.

Fri livstidsgaranti är endast tillgänglig för inköpta produkter från och med 1 juni 2017. För produkter som har köpts innan detta datumet gäller 2 års garanti från och med inköpsdatumet.

Villkor för livstidsgaranti och reparation

1. Garantin är berättigad till endast tillverkarens brister och täcker inte deformationer och skador som orsakats av olycka, missbruk, oaktsamhet, obehörig service eller normalt slitage.

2. Garantin gäller inte om varan har ändrats på något sätt inklusive gravering, omformning eller reparation av en tredje part, såsom en annan juvelerare eller annan person än GLAMIRA.

3. Om någon del av smycket (Inklusive men inte begränsat till stenar, kedjor, clips osv.) faller av, måste denna del skickas tillsammans med produkten. GLAMIRA tar inte ansvar för borttappade alternativt skadade delar och stenar.

4. Livstidsgaranti kan inte överföras till tredje part.

Tillverkarens garanti täcks inte av följande :

  • Missfärgning på grund av exponering för kemikalier, smink, simbassänger, badtunnor eller badning
  • Repor, bucklor eller gå sönder i bitar som orsakas av allmänt slitage eller missbruk.
  • Bucklor, pressade eller slitna spetsar som gör det möjligt för en sten att falla ut eller gå vilse på grund av försumlighet eller annan skada
  • Förlorad eller stulen sten/stenar
  • Föremål som har missbrukats eller slits ut av förväntningar på normalt, vardagligt slitage.

Observera att följande problem är karaktäristiks av produkten och kan inte betraktas som defekt

  • Små brister och variationer i handverket
  • Naturliga egenskaper hos metallen eller ädelstenarna (som färg, inre inklusioner .. etc)

RETURER

Du kan returnera din vara till GLAMIRA antingen för återbetalning, storleksändring eller reparationsbegäran.

För en snabb och enkel returprocess, var god och kontrollera att du väljer rätt typ av retur och fyller i alla obligatoriska fälten på formuläret när du fyller i det. Din returförfrågan behandlas inte utan den begärda informationen.

Du får ett bekräftelsemail av din returbegäran och ett kopia av ditt returformulär till din e-mailadress. Skriv ut och bifoga denna blanketten i ditt returpaket. Observera att din returförfrågan kommer att behandlas baserat på den information du skickar online. Eventuella handskrivna anteckningar på den tryckta kopian av returformuläret kommer vi ej ta hänsyn till.

Förpacka ditt föremål säkert innan du skickar paketet. Vi föreslår att du skickar din produkt via en försäkrad, spårbar fraktmetod. GLAMIRA tar inte ansvar för förlust eller skada på produkten under transport.

Kostnaden för returfrakt täckts inte av GLAMIRA och förblir kundens ansvar.

Returer ska skickas till :

GLAMIRA GmbH
NECKARSULMER STR 59
HEILBRONN, BW, DE, 74076

När vi har tagit emot ditt paket kan det ta upp till 2-4 arbetsdagar för oss att behandla din returförfrågan. Observera att alla returer är föremål för inspektion av vårt kvalitetssäkringsteam innan en returförfrågan behandlas och ytterligare avgifter kan uppkomma beroende på dina returinstruktioner. När produkten är inspekterad, om det skulle bli någon kostnad för reperation, kommer du att bli underrättad innan något arbete som görs för att behandla din förfrågan.

Om du har några frågor, var god kontakta vår kundtjänst via e-post på service@glamira.se eller på telefon 020 88 13 00 De hjälper dig gärna.

Vänligen läs informationen nedan väldig noga innan du returnerar ditt föremål för återbetalning, gravering, ändring av storlek eller reparationsförfrågningar.

ÅTERBETALNING

Din retur måste uppfylla alla villkor nedan för att kunna få full återbetalning:

  • Produkten har inte använts och visar inga tecken på användning inklusive men inte begränsat till repor, bucklor, fläckar eller andra brister.
  • Den ursprungliga produktförseglingen är intakt och har inte tagits bort. (Alla icke-graverade och graverade produkter skickas med en vit etikett-returkod fäst på varan. Se till att den inte har tagits bort.) Vänligen ange returkoden som anges på etiketten som sitter på varan när du fyller i returformuläret.
  • Ditt returpaket innehåller alla kompletterande föremål som den ursprungliga presentförpackningen, certifikat och andra artiklar.
  • Produkten har inte tidigare varit i storleksändring eller reperation
  • Produkten innehåller inte diamanter som har köpts med GIA-certifieringen.
  • Produkten har returnerats till GLAMIRA inom 60 dagar från inköpsdatumet.

Vi kommer att återbetala till din ursprungliga betalningsmetod, exklusive leveransavgifter. Observera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar för pengarna att visas tillbaka i ditt konto beroende på din bank eller kortutgivare.

produkter som köpts med affärskredit kan endast returneras till affärskredit och kan inte behandlas för återbetalning av pengar. affärskredit kan inte omvandlas till kontanter, överföras till annan person eller användas för tjänster som expressleverans eller förändring av storlek.

STORLEKSÄNDRING

GLAMIRA ändrar gärna din icke-graverade eller graverade ring en gång utan kostnad inom de första 60 kalenderdagarna efter mottagandet av din produkt. Anpassade eller ändrade produkter (specialbeställningar som har utformats och / eller producerats enligt kundspecifikationer) är inte berättigade till storleksändring.

Observera att ringarna endast kan ändras inom den storlek som erbjuds på GLAMIRAs hemsida. Anpassade designringar (specialorder konstruerade och / eller producerade enligt kundens personliga krav) är inte berättigade till gratis byte av ringstorlek.

Storleksförändringen gäller endast för ändringen i ringens storlek. Bredden eller tjockleken på ringen kan inte ändras.

För att returnera din produkt för storleksändring, fyll i vårt returformulär följ de stegen som förklaras under sektionen "RETURER". Var vänlig och se till att du skickar din produkt för storleksändring utan komplementära föremål som presentförpackning eller certifikat eftersom dessa objekt inte kommer att returneras till dig efter storleksprocessen.

Undvik att få din produkt storleksändras av en tredje part som en annan juvelerare eller annan person än GLAMIRA, eftersom det kommer att upphäva din livstidsgaranti.

Processen för storleksändring tar ungefär 25 arbetsdagar beroende på produkt.. En storleksändrad ring kommer inte att bli berättigad förl återbetalning.

REPERATION

För att returnera din produkt för reperation, fyll i vårt returformulär följ de stegen som förklaras under sektionen "RETURER". Var vänlig och se till att du skickar din produkt för reperation utan komplementära föremål som presentförpackning eller certifikat eftersom dessa objekt inte kommer att returneras till dig efter storleksprocessen.

Observera att reparationsprocessen tar ca 25 arbetsdagar beroende på produkt.

RETURFORMULÄR

Klicka här för att skicka in din returbegäran.