Fri Frakt

  60 Dagars Returpolicy

 
   

RETURPOLICY OCH GARANTI

Uppdaterad i Juni 01,2017

Vi är fast beslutna i 100% kundnöjdhet och levererar högkvalitativa produkter till våra kunder på GLAMIRA. Om du av någon anledning är missnöjd med ditt köp, kan du returnera ditt föremål i original skick inom 60 dagar från leverans av din beställning, under förutsättning att ditt föremål uppfyller våra villkor.

Vänligen läs denna sidan väldig noga innan du returnerar ditt föremål.

GARANTI

GLAMIRA smycken tillverkas med omsorgsfullt och kvalitetsmaterial, och därför står vi tryggt bakom våra produkter med generös retur- och garantipolicy.

Alla GLAMIRA produkter har gratis Livstids garanti från tillverkaren. Vid eventuella tillverkningsfel kommer GLAMIRA gärna att reparera ditt föremål kostnadsfritt så länge som ditt föremål uppfyller villkoren för livstidsgarantin.

Alla reparationsförfrågningar är föremål för inspektion av vårt kvalitetssäkringsteam innan förfrågan behandlas. Om kvalitetssäkringsteamet bestämmer att skadan är inte ett produktionsfel, kommer vi att informera dig om detta och reparationstjänster är tillgängliga i GLAMIRA med kostnader eller inte.

Fri livstidsgaranti är endast tillgänglig för inköpta produkter från och med 1 juni 2017. För produkter som har köpts innan detta datumet gäller 2 års garanti från och med inköpsdatumet.

Villkor för livstidsgaranti och reparation

1. Garantin är berättigad till endast tillverkarens brister och täcker inte deformationer och skador som orsakats av olycka, missbruk, oaktsamhet, obehörig service eller normalt slitage.

2. Garantin gäller inte om varan har ändrats på något sätt inklusive gravering, omformning eller reparation av en tredje part, såsom en annan juvelerare eller annan person än GLAMIRA.

3. Om någon del av smycken (Inklusiv men inte begränsad till stenar,kedjor,clips osv.) faller av, ska det returneras (skickas) tillsammans med dessa delar innan något försök att reparera. GLAMIRA tar inte ansvar för saknade delar eller stenar.

4. Livstidsgaranti kan inte överföras till tredje part.

Tillverkarens garanti täcks inte av följande :

  • Missfärgning på grund av exponering för kemikalier, smink, simbassänger, badtunnor eller badning
  • Repor, bucklor eller gå sönder i bitar som orsakas av allmänt slitage eller missbruk.
  • Bucklor, pressade eller slitna spetsar som gör det möjligt för en sten att falla ut eller gå vilse på grund av försumlighet eller annan skada
  • Förlorad eller stulen sten/stenar
  • Föremål som har missbrukats eller slits ut av förväntningar på normalt, vardagligt slitage.

Observera att följande problem är karaktäristiks av produkten och kan inte betraktas som defekt :

  • Små brister och variationer i handverk
  • Naturliga egenskaper hos metallen eller ädelstenarna (som färg, inre inklusioner .. etc)

RETURER

Du kan returnera din produkt till GLAMIRA, antingen för återbetalning, ändring av storlek, gravering eller reparationsförfrågan. Allt vi ber är att du fyller i vårt returformulär och lägger kopian av formuläret i paketet.

För en snabb och enkel returprocess, var god och kontrollera att du väljer rätt typ av retur och fyller i alla obligatoriska fälten på formuläret när du fyller i det. Din returförfrågan behandlas inte utan den begärda informationen.

Du får ett bekräftelsemail av din returbegäran och ett kopia av ditt returformulär till din e-mailadress. Skriv ut och bifoga denna blanketten i ditt returpaket.

Förpacka ditt föremål säkert innan du skickar paketet. Vi föreslår att du skickar din produkt via en försäkrad, spårbar fraktmetod. GLAMIRA tar inte ansvar för förlust eller skada på produkten under transportering.

Kostnaden för returfrakt täckts inte av GLAMIRA och förblir kundens ansvar.

Returer ska skickas till :

Glamira c/o Ring-Paare.de GmbH
Schaeuffelenstr. 49-51
74076 Heilbronn
Tyskland

När vi har tagit emot ditt paket kan det ta upp till 2-4 arbetsdagar för oss att behandla din returförfrågan. Observera att alla returer är föremål för inspektion av vårt kvalitetssäkringsteam innan en returförfrågan behandlas och ytterligare avgifter kan uppkomma beroende på dina returinstruktioner. När produkten är inspekterat, om det skulle bli någon kostnad för reperation, kommer du att bli underrättad innan något arbete som görs för att behandla din förfrågan.

Om du har några frågor, var god kontakta vår kundtjänst via e-post på service@glamira.se eller på telefon 00 46 8 446 850 36 De hjälper dig gärna.

Vänligen läs informationen nedan väldig noga innan du returnerar ditt föremål för återbetalning, gravering, ändring av storlek eller reparationsförfrågningar

ÅTERBETALNING

Din retur måste uppfylla alla villkor nedan för att kunna få full återbetalning:

  • Produkten har inte använts och visar inga tecken på användning inklusive men inte begränsat till repor, bucklor, fläckar eller andra brister.
  • Produkten har ingen gravyr (GLAMIRA logon räknas inte som gravyr).
  • Originalasigillet har inte tagits av. (Alla produkter som inte har gravyr ska skicka med den svarta snörret som är på produkten. Se till att det inte har tagits av)
  • Ditt returpaket innehåller alla kompletterande föremål som den ursprungliga presentförpackningen, certifikat och andra artiklar.
  • Produkten har inte tidigare varit i storleksändring eller reperation
  • Produkten är inte en specialbeställning som har utformats och / eller tillverkats enligt kundspecifikation.
  • Produkten innehåller inte diamanter som har köpts med GIA-certifieringen.
  • Produkten har returnerats till GLAMIRA inom 60 dagar från leveransdatumet.

Vi kommer att återbetala till din ursprungliga betalningsmetod, exklusive leveransavgifter. Observera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar för pengarna att visas tillbaka i ditt konto beroende på din bank eller kortutgivare.

GRAVYR

Om du beställde din produkt utan gravering och senare bestämde du dig att du ska ha gravyr då gör vi gärna det för en liten avgift på 40 kr per tecken utöver 40 kr för frakt.

För att returnera din produkt för gravyr, fyll i returformuläret och följ de stegen som förklaras under sektionen "RETURER". Var god försäkra dig om att du skickar din produkt för gravyr utan kompletterande objekt som presentförpackning eller certifikat eftersom dessa objekt inte kommer att returneras till dig efter graveringsprocessen.

Gravering av ett föremål upphäver inte din livstidsgaranti, men graverade föremål är inte berättigade till återbetalning. Undvik att få din produkt graverad av en tredje part som en annan juvelerare eller annan person än GLAMIRA, eftersom det kommer att upphäva din livstidsgaranti. Observera att graveringsprocessen kan ta upp till 25 arbetsdagar beroende på produkten.

STORLEKSÄNDRING

Observera att ringarna bara kan ändras inom det erbjudna storlekarna.

För att returnera din produkt för storleksändring, fyll i returformuläret och följ de stegen som förklaras under sektionen "RETURER". Var vänlig och se till att du skickar din produkt för storleksändring utan komplementära föremål som presentförpackning eller certifikat eftersom dessa objekt inte kommer att returneras till dig efter storleksprocessen.

Undvik att få din produkt storleksändras av en tredje part som en annan juvelerare eller annan person än GLAMIRA, eftersom det kommer att upphäva din livstidsgaranti.

Observera att ändring av storlek processen kan ta upp till 25 arbetsdagar beroende på produkten.

REPERATION

För att returnera din produkt för reperation, fyll i returformuläret och följ de stegen som förklaras under sektionen "RETURER". Var vänlig och se till att du skickar din produkt för reperation utan komplementära föremål som presentförpackning eller certifikat eftersom dessa objekt inte kommer att returneras till dig efter storleksprocessen.

Observera att reperationsprocessen kan ta upp till 25 arbetsdagar beroende på produkten.