Laddar...

LIVSTID SMYCKES GARANTI & UTÖKAD SKYDDS GARANTI

Vad innebär livstidsgaranti på smycken?

Livstidsgaranti på smycken är en garanti för att produkten har producerats enligt högsta kvalitetsstandard och eventuella defekter i den ursprungliga designen eller utförande kommer att täckas av tillverkaren under en livstid.

Vad täcker livstidsgaranti?

- Fel i den ursprungliga produkt designen

- Fel i de använda materialen (som metalltyp eller färg)

- Funktionsfel till följd av utförande

Vad innebär skyddsgaranti för smycken?

Vår skyddsgaranti innehåller utökad service som ger dig ytterligare tjänster som inte täcks av den vanliga livstidsgarantin. Denna garanti möjliggör ett bredare skydd för dina smycken utöver din livstidsgaranti.

Vad är skillnaden mellan livstidsgaranti och skydds garanti för smycken?

Varje GLAMIRA-produkt är försedd med en livstidsgarantiplan, som täcker eventuella defekter från tillverkaren men den täcker inte rutinunderhåll av produkten och/eller skador som uppstår till följd av normalt slitage i tid, felaktig användning eller olyckor. Det tillkommer ingen extra kostnad för livstidsgaranti.

Skyddgarantin, å andra sidan, täcker underhållskrav eller skador till följd av normalt slitage, felaktig användning eller olyckor. Det tillkommer en extra kostnad för denna garanti, beroende på det valda täckningsalternativet.

Hur många typer av skyddgaranti finns tillgängliga?

Vi erbjuder två skyddgaranti med olika täckningsnivåer.

Är det obligatoriskt att välja en skyddgaranti?

Nej, skyddgarantier är inte obligatoriska; du kan dock välja ett av de tillgängliga alternativen om du föredrar att ha utökad täckning för dina smycken.

Vad är skillnaden mellan den utökade skyddgarantin och skyddsgrantin?

Skillnaden mellan de två garantierna är täckninggraden för de serivce tjänster som finns tillgängliga. Den skyddsgarantin täcker service efter att dina 60-dagars retur period har passerat, medan den utökade skyddsplanentäcker ett bredare utbud av underhåll, inklusive reproduktion och stenbyte.

Vad kostar skyddsgarantin?

Kostnaden beror på ditt val av produkt och täckningsgraden. Du kan se kostnaden för den valda garantin och lägga till den i din beställning i kassan.

Är returfrakten inkluderad i min skyddgaranti?

Ja det är den. När du returnerar din produkt för att få service enligt din skyddgaranti förser vi dig med en fraktsedel och du betalar inte för returfrakten.

Hur använder man skyddgarantin?

Allt du behöver göra är att följa vår vanliga returprocedur och beskriva din begäran som täcks av din skyddgaranti. Din prenumeration på skyddgarantin kommer att vara tillgänglig i vårt system och din produkt kommer att följas upp i enlighet med detta.

Hur förnyar man skyddgarantin?

Skyddgarantier är endast tillgängliga för den valda tidsperioden och de kan inte förnyas.

Vad händer om jag bestämmer mig för att returnera min produkt för återbetalning?

Om du returnerar din produkt som uppfyller alla returvillkor (återlämnas inom 60 dagar efter leverans, i dess ursprungliga oanvända skick och med sigellet kvar (svarta snöret) återbetalar vi också din skyddgaranti avgift.

Kan jag använda en annan juvelerares tjänster för grundläggande underhåll medan jag har min skyddgarantin?

Både livstidsgarantiplanen och skyddsgarantin är ogiltiga i händelse av en tredje parts ändring. Låt inte din produkt servas någon annanstans.

Beskrivningen av tjänsterna

  • Tillverkarens defekter: Felen i den ursprungliga produkt designen och defekter som kan härledas till felaktiga metaller eller utförande anses vara tillverkarens defekter.

  • Storleksändring ring: Vi erbjuder en gratis storleksändring endast inom de första 60 dagarna efter leveransen av din beställning. Vi kan inte utföra en gratis storleksändring efter denna period. De utökade skydds garantierna låter dig lämna tillbaka din ring för storleksändring även efter 60 dagar.

  • Återställande av rodiumplätering, polering och efterbehandling: Vid regelbunden användning förlorar metallen i dina smycken sin lyster; din ring finish eller rodiumplätering (om tillgänglig) kan blekna bort med tiden. Ditt smycke poleras och/eller får sin finish eller rodiumplätering återställd gratis, denna tjänst som omfattas av våra skydds garantier.

  • Ta bort smuts och patina: Oavsett vilken metall du har på dina smycken, kan de bli smutsiga eller få patina beroende på hur de har använts. Denna tjänst täcker borttagning av smuts, smuts, patina eller oxidation.

  • Reparation av trasiga smycken (utan delar som saknas): Your jewellery may break due to impact, misuse or accidents. This service covers the repair of broken parts, as long as there are no missing parts of the jewellery and the gemstones on it (if available) are still intact.

  • Underhåll av diamanter, ädelstenar och pärlor: Din diamant varar för evigt men den kräver särskild omsorg för att behålla sin gnista. Ädelstenar och pärlor är också mycket ömtåliga och de måste rengöras för att de ska behålla sin naturliga skönhet under lång tid. Diamant-, ädelstens- och pärlunderhållsservice täcker rengöring av stenar och pärlor på dina smycken.

  • Säkring av stenar (utan stift): Stenar på smycken utan stift kan lossna med tiden och detta kan få dem att falla av. Stenarna på inställningar utan stift är säkrade för att hålla dem på plats.

  • Spår åtdragning: Utsprången på dina smycken kan fastna i kläder och böjas, eller så lossnar de med tiden, vilket gör att stenen faller ut. Utsprången på dina smycken dras åt med denna tjänst.

  • Reparation av skadade inställningar: Det skadade ringhuvudet eller inställningen på dina smycken repareras.

  • Omformning: Din ring kan börja förlora sin form på grund av kurvor och bucklor som orsakas av daglig användning. Denna tjänst täcker omformning av eventuella sneda smycken.

  • Reparation av kedjor, spännen, örhängeryggar, manschettknappsryggar: Kedjor på smycken kan fastna någonstans och gå av, armbandet eller kedjespännen kan skadas till följd av frekvent användning. Örhängen och manschettknapparna kan lossna eller skadas till följd av normalt slitage. Denna tjänst täcker reparation av eventuella skador som uppstår från sådana incidenter.

  • Ersättning av skadade eller saknade stenar upp till 2,5 mm/styck: Alla skadade eller saknade ädelstenar upp till 2,5 mm ersätts utan kostnad. Det totala antalet ersatta stenar under planen får inte överstiga antalet stenar som används på smycket.

  • Ersättning av skadade eller saknade pärlor: Skadade eller saknade pärlor ersätts utan kostnad. Det totala antalet ersatta pärlor under planen får inte överstiga antalet pärlor som används på smycket.

  • Reparation av skadade emalj-, onyx-, keramik-, läder-, trä- eller koldelar: Emalj-, onyx-, keramik-, läder-, trä- eller koldelarna på dina smycken kan skadas till följd av normalt slitage, felaktig användning eller olyckor. Vi reparerar och/eller återställer dessa delar enligt de utökade skyddsgarantierna.

  • Byte av skadad eller saknad mittsten: Vilken typ eller storlek som helst av centrumsten byts ut utan kostnad. Denna tjänst är begränsad till endast en gång under skyddsperioden och täcks endast av den utökade+ skyddsgarantin.

  • Återgivning av trasiga smycken (utan delar som saknas): Dina smycken kan gå sönder på grund av stötar, felaktig användning eller olyckor. Om reparation av trasiga delar inte är möjlig, reproduceras dina smycken så länge det inte saknas delar av det och stenarna (om sådana finns) fortfarande är intakta. Denna tjänst är begränsad till endast en gång under skyddsperioden och täcks endast av den utökade+ skyddsgarantin.

  • Gratis gravering efter leverans: Gravering är en kostnadsfri tjänst vid beställningstillfället; vi tillhandahåller dock inte den här tjänsten i efterhand. En gratis gravering efter leverans omfattas av vår utökade skyddsgaranti.

  • Återbetalning efter 60 dagars leverans: Du får en 60-dagars returpolicy för dina smycken. Skyddsplaner ger inte rätt att returnera varan för återbetalning efter 60 dagars returperiod.

  • Butikskredit efter 60 dagar efter leverans: Du har en 60-dagars returpolicy för dina smycken och butikskredit är ett av våra återbetalningsalternativ. Skyddsgarantier ger inte rätt att returnera varan mot butikskredit efter 60 dagars returperiod.

  • Förlust eller stöld: Dina smycken kommer att vara försäkrade mot skador eller förluster under leveransen av din beställning från våra anläggningar till din adress; skydds garantierna täcker dock inte förlust eller stöld incidenter efter leveransen.

VILLKOR & REGLER

  • Skyddsgarantierna gäller under den valda tidsperioden efter leveransen av produkten.

  • Skyddsgarantierna kan inte överföras till andra personer, andra beställningar eller produkter.

  • Skyddsgaranti avgiften kan inte användas för andra tjänster.

  • Avgiften för skyddsgarantin kan inte bytas in mot kontanter eller butikskrediter.

  • Gratis ring storleksändring är tillgänglig endast en gång om året under skyddsperioden.

  • Det kostnadsfria centrumstensbytet är begränsat till endast en gång under den valda perioden av skyddsplanen.

  • Stenbyten upp till 2,5 mm är begränsade till det totala antalet stenar (2,5 mm/styck) på smycket. Antalet ersatta stenar under planen får inte överstiga det totala antalet stenar som används på smycket.

  • Tjänsterna under skyddsgarantierna täcker endast reparation eller restaurering av de produktegenskaper som ursprungligen valts i beställningen och de inkluderar inte att ändra dem till andra produktalternativ såsom olika typer av sten, metall, metallfärg, bredd, tjocklek eller ring finish.

  • Ersättning av saknade smyckedelar omfattas inte av skyddsgarantierna. Alla trasiga delar måste returneras tillsammans med produkten för att dra nytta av de kostnadsfria reparationstjänsterna.

  • Skyddsgarantierna täcker inte förlust eller stöld.

  • Reparationsprocessen kan ta cirka 25 arbetsdagar för att utföra de procedurer som omfattas av skyddsgarantierna.

  • Skyddsgarantierna är endast giltiga vid köptillfället och de kan inte köpas separat.

  • Skyddgarantierna är ogiltiga om produkten har servats, reparerats eller modifierats av en tredje part.